Teknisk säljare Installationssystem

Drivs du av att sätta upp mål, göra affärer och att nå resultat? Tycker du att det är kul att vara ute på fältet och träffa kunder där du bygger starka relationer direkt på såväl byggarbetsplatserna som kundens kontor? – Då är du kanske vår nästa tekniska säljare!

Vi letar efter dig som vill vara med och utveckla vår division inom Installation, med placering på vårt säljkontor i Göteborg. Som teknisk säljare arbetar du med att skapa affärer med både nya och befintliga kunder. Du arbetar med fokus mot VVS-, industri-branschen och konsulter, samt hjälper till att beräkna och rekommendera hållbara systemlösningar.

Vad innebär rollen?

Tjänsten innebär egen planering och genomförande av ett flertal aktiviteter riktade mot kund. I detta ingår framför allt kundbesök och med det resor i tjänsten, men även mässor, seminarier samt medverkan i framtida planering för att tillfredsställa marknadens behov. Du kommer ingå i ett team med hög kompetens, stora ambitioner och med viljan att skapa nya affärer och driva divisionen framåt. Ditt säljområde kommer innefatta stora delar av södra Sverige, därav blir din dator, telefon och tjänstebil dina främsta arbetsredskap. Tjänsten innebär ca 30-40 övernattningar per år.

Vad söker vi?

För att lyckas i rollen som utesäljare hos GPA ser vi att du har erfarenhet av försäljning samt kundrådgivning. Som teknisk säljare krävs det en grundläggande teknisk kunskap och förståelse av ritningar och tekniska underlag därav är det meriterande om du har industriell och/eller teknisk kunskap sedan tidigare. Vana av att arbeta i CRM-system är också meriterande.

• Du har ett stort driv, är ansvarsfull och finner motivation i utmaningar.
  • Är van vid att arbeta självständigt men är en lagspelare som är lyhörd mot din omgivning, har god förmåga att kommunicera samt har ett prestigelöst förhållningssätt gentemot dina arbetsuppgifter och kollegor.
  • Du är effektiv i vardagen och har stor social förmåga, samt ett genuint intresse för att besöka och hjälpa kunder.
  • Då tjänsten innefattar mycket kommunikation med både kunder och leverantörer är det viktigt att du kan kommunicera obehindrat på både svenska och engelska i såväl tal som skrift.
  • Du har god vana av att arbeta med Office-paketet.
  • Du är tävlingsinriktad och motiveras av att ansvara för din egna budget.

Placeringsort: Göteborg
Omfattning: Heltid
Start: Omgående/enligt överenskommelse
B-körkort krävs

VAd Erbjuder vi?

Vi erbjuder dig en roll på ett marknadsledande företag som verkar inom en bransch under ständig förändring. Löpande personlig utveckling, utbildning inom Indutrade, samt intern-och extern produktutbildning (hos våra leverantörer i Europa) ingår i tjänsten.

För oss är det viktigt att fortsätta utveckla våra kundrelationer med en lösningsorienterad dialog och säkerställa att våra produkter fortsatt håller högsta kvalitet och att vårt fokus inom hållbarhet ständigt förbättras.

Det är vi tillsammans som uppnår goda resultat där våra värdeord Ansvarsfulla, Engagerade, Experter och Innovativa präglar vårt arbete genom hela organisationen och leder oss i utvecklingen av både medarbetare och verksamhet. Våra medarbetare är vår viktigaste resurs. Vi är certifierade enligt ISO 45001 (arbetsmiljö) och vi har generösa personalförmåner.

OM GPA

GPA är en av Sveriges ledande leverantörer av rörsystem och komponenter till industrin och VA-sektorn. Företaget grundades för 40 år sedan och ingår i den börsnoterade koncernen Indutrade AB. Huvudkontoret finns i Hjärnarp, utanför Ängelholm. Där utöver har vi säljkontor i Göteborg, Stockholm, Gävle och Avesta. Vi är drygt 45 anställda i Sverige och har även bolag i Norge och Danmark.

Våra värderingar

Hos oss på GPA är vi övertygade om att starka värderingar skapar en positiv arbetsmiljö och leder till framgång. Våra värderingar är grunden för hur vi arbetar tillsammans och behandlar varandra. GPA är en inkluderande arbetsgivare och diskriminerar ingen utifrån kön, ålder, sexuell läggning eller sexuell identitet, etnicitet, religion eller funktionsnedsättning – alla är välkomna.
Här är de principer vi lever efter:

Vi är stolta över att ha en arbetskultur som bygger på dessa värderingar. De är inte bara ord för oss, utan principer vi lever efter dagligen. Genom att hålla fast vid dessa värderingar skapar vi en arbetsplats där alla kan trivas och växa tillsammans.

Vårt Hållbarhetsarbete

På GPA bryr vi oss om framtiden. Vi satsar på hållbara lösningar genom att erbjuda våra kunder produkter av hög kvalitet och lång livslängd för att minska vår klimatpåverkan. Vi arbetar för att bli klimatneutrala till 2030* och följer FNs globala mål. Häng med oss och var en del av en grönare framtid!

Låter det spännande?

Vänta inte, vi vill veta mer om dig! Då vi arbetar med löpande urval är det viktigt att du skickar in din ansökan så snart du kan. Vi är övertygade om att vi kan erbjuda dig ett utvecklande arbete, med möjlighet att växa inom företaget. Skicka dina ansökningshandlingar till HR, Sofia Sellergren, ss@gpa.se.

Har du frågor går det självklart bra att kontakta vår Divisionchef Installation Tobias Loré tl@gpa.se.

Välkommen att bli en del av oss på GPA!

*Scope 1 och 2