Digital Marknadsassistent

I rollen som Digital Marknadsassistent kommer du främst att ansvara för underhåll av vår hemsida, samt bidra till att skapa kampanjer som stärker vårt varumärke. Du kommer också hantera våra sociala medier och skapa innehåll som hjälper och vägleder våra kunder. Tjänsten är ett föräldravikariat med en planerad längd på 20 månader, men för rätt person finns möjlighet till tillsvidareanställning.

Vad innebär rollen?

Som Digital Marknadsassistent kommer du att spela en nyckelroll i att utveckla och stärka GPAs digitala närvaro. Du ansvarar främst för att förvalta och förbättra vår hemsida, men också för att skapa innehåll och driva kampanjer som engagerar våra kunder.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar:

Vad söker vi?

Vi söker en lättlärd person med ett genuint intresse för digital marknadsföring. Du har erfarenhet av att underhålla hemsidor och en vana vid att arbeta med bildredigering och hantera sociala medier. Du trivs i ett mindre team och är alltid redo att rycka in där det behövs.

Som person är du:

Även om du inte har erfarenhet inom alla områden, ser vi att du har en stark vilja att lära och utvecklas. Du är öppen för att ta dig an nya saker med en ödmjuk inställning. Relevant utbildning eller kurser inom digital kommunikation, marknadsföring eller liknande är meriterande.

Vi ser det som ett krav att du har erfarenhet av minst tre av följande områden:

• Contentproduktion
  • Digital marknadsföring
  • Sociala medie-kampanjer
  • Hemsideadministration
  • E-mail marketing
  • E-handel
  • Adobe InDesign
  • Adobe Photoshop
  • Adobe Premiere Pro
  • Videoredigering
  • WordPress

Placeringsort: Hjärnarp
Anställningsform: Föräldravikariat med en planerad längd på minst 20 månader
Omfattning: Heltid
Start: 2 december 2024, eller enligt överenskommelse
B-körkort krävs

VAd Erbjuder vi?

Vi erbjuder dig en roll på ett marknadsledande företag som verkar inom en bransch under ständig förändring. Löpande personlig utveckling, utbildning inom Indutrade, samt intern-och extern produktutbildning (hos våra leverantörer i Europa) ingår i tjänsten.

För oss är det viktigt att fortsätta utveckla våra kundrelationer med en lösningsorienterad dialog och säkerställa att våra produkter fortsatt håller högsta kvalitet och att vårt fokus inom hållbarhet ständigt förbättras.

Det är vi tillsammans som uppnår goda resultat där våra värdeord Ansvarsfulla, Engagerade, Experter och Innovativa präglar vårt arbete genom hela organisationen och leder oss i utvecklingen av både medarbetare och verksamhet. Våra medarbetare är vår viktigaste resurs. Vi är certifierade enligt ISO 45001 (arbetsmiljö) och vi har generösa personalförmåner.

OM GPA

GPA är en av Sveriges ledande leverantörer av rörsystem och komponenter till industrin och VA-sektorn. Företaget grundades för 40 år sedan och ingår i den börsnoterade koncernen Indutrade AB. Huvudkontoret finns i Hjärnarp, utanför Ängelholm. Där utöver har vi säljkontor i Göteborg, Stockholm, Gävle och Avesta. Vi är drygt 45 anställda i Sverige och har även bolag i Norge och Danmark.

Våra värderingar

Hos oss på GPA är vi övertygade om att starka värderingar skapar en positiv arbetsmiljö och leder till framgång. Våra värderingar är grunden för hur vi arbetar tillsammans och behandlar varandra. GPA är en inkluderande arbetsgivare och diskriminerar ingen utifrån kön, ålder, sexuell läggning eller sexuell identitet, etnicitet, religion eller funktionsnedsättning – alla är välkomna.
Här är de principer vi lever efter:

Vi är stolta över att ha en arbetskultur som bygger på dessa värderingar. De är inte bara ord för oss, utan principer vi lever efter dagligen. Genom att hålla fast vid dessa värderingar skapar vi en arbetsplats där alla kan trivas och växa tillsammans.

Vårt Hållbarhetsarbete

På GPA bryr vi oss om framtiden. Vi satsar på hållbara lösningar genom att erbjuda våra kunder produkter av hög kvalitet och lång livslängd för att minska vår klimatpåverkan. Vi arbetar för att bli klimatneutrala till 2030* och följer FNs globala mål. Häng med oss och var en del av en grönare framtid!

Låter det spännande?

Är du redo att ta nästa steg i din karriär och bli en del av vårt engagerade team? Ansök idag och bli vår nya Digitala Marknadsassistent!

Skicka dina ansökningshandlingar till HR, Sofia Sellergren, ss@gpa.se.

Har du frågor går det självklart bra att kontakta vår marknadschef, Ida Stefansson, idst@gpa.se.

Välkommen att bli en del av oss på GPA!

*Scope 1 och 2